Solutii rapide anti-stress

Faceti sport. Un mod sigur de a reduce nivelul stresului este de a avea o activitate fizica de aproximativ 30′ zilnic. Persoanele care se afla intr-o forma fizica buna sunt mai rezistente la stres iar in ca sunt nevoite sa treaca prin perioade stresante isi revin mai repede.

Socializati, preferabil in viata reala dar puteti sa va alaturati si unor comunitati online care sunt afectate de aceeasi problema ca si dvs.  Constructia unei case, o afectiune, alte probleme despre care puteti povesti altora si primi sfaturi sau cel putin sa va mai eliberati psihic. Este in general o abordare specific feminina, barbatii alegand mai degraba sa-si “verse” necazurile in alcool sau sa minimizeze problema si sa se inchida in ei. Se presupune ca este si unul dintre motivele pentru care femeile traiesc in medie mai mult.

Dormiti suficient. Mai putin de 6 ore de somn pe noapte sunt insuficiente pentru o persoana obisnuita. Exista intr-adevar si persoane care au nevoie de putine ore de somn dar acestea sunt exceptii. In perioadele solicitante  asigurati-va ca dormiti suficient, altfel creierul nu va reusi sa raspunda corect stimulilor.

Ceaiuri sau tincturi antistress

O baie relaxanta cu uleiuri esentiale si muzica. Temperatura apei trebuie sa fie intre 35 si 39 de grade.

Pe cat posibil incercati sa nu mai lucrati peste program. Statistic, persoanele care lucreaza peste program sunt mai predispuse la accidente de orice fel din cauza diminuarii atentiei.

Reduceti nivelul zgomotelor pentru o perioada. Incercati sa nu mai deschideti TV-ul sau radioul cat timp stati acasa, puteti citi sinteza stirilor o data pe zi, sunt multe site-uri care ofera acest serviciu. Un fond sonor cu zgomote din natura ar fi foarte bun. Poluarea fonica(alarme de masini, sirene, zgomote de bormasina, muzica data tare de vecini etc.) genereaza un raspuns rapid din partea organismului iar femeile se pare ca au o sensibilitate mai mare decat barbatii. Daca aveti unde puteti evada in natura cat mai des, in zone unde este liniste pentru a va reincarca bateriile.

Planificati-va actiunile cu o saptamana in avans, includeti neaparat si evenimente culturale sau de relaxare/socializare.

Mergeti la concerte ale artistilor preferati sau la piese de teatru, spectacole. Muzica live de calitate scade nivelul stresului, scazand si tensiunea sau sentimentele de anxietate. De asemenea un buchet de flori sau un ghiveci cu o planta pe birou va pot insenina ziua.

Incercati o seara fara TV si analizati ce efecte a avut asupra nivelului de stres.

Remedii homeopate pentru raceala si gripa

Odata cu sezonul rece au aparut si epidemiile de gripa. Dupa o gripa organismul iese mai slabit si cu siguranta si parul va fi afectat, fiind mai lipsit de stralucire.

Ce remedii homeopate exista?

De departe cel mai utilizat si cunoscut este oscillococcinum, probabil si datorita reclamei intensive care i s-a facut, inclusiv la TV.

Belladona si Ferrum phosphoricum 9CH. Sunt recomandate in caz de febra moderata , inflamatii ale timpanelor sau ale bronhiilor.

Nux vomica 5CH. Este recomandat in cazul frisoanelor, a nasului infundat, reactiilor la curent.

Sulfur iodatum 9CH impotriva tusei.

Kalium bichromicum, Mercurius solubilis, Allium cepa 9CH. Secretii nazale abundente si rinite.

Influenzium 15CH este potrivit in perioadele de convalescenta.

Echinacea 4CH trebuie luat preventiv pentru intarirea imunitatii.

Nu uitati sa consultati medicul sau farmacistul pentru remediul si dozajul exact potrivit in cazul dvs. Unele remedii trebuie luate chiar si la interval de o ora, altele doar o singura data pe zi.

Din nou maghiranul

A nu se confunda cu oregano, denumirile lor in latina pot fi inselatoare.

Se poate creste si in balcon singura conditie fiind sa aiba soare in fiecare zi cateva ore. Este o planta rezistenta dar uraste frigul combinat cu umiditate.

Infloreste in iulie si august.

Baia aromata cu maghiran

Baia aromata cu maghiran, o reteta antistres.

Adaugati 3 picaturi de ulei esential de maghiran cu o lingura de ulei de masline. Puteti adauga optional si 2 picaturi de geranium sau de ulei de mandarine.

Amestecati cu putin sampon pentru a se imprastia bine in apa.

Relaxare placuta!

Maghiranul, solutie antistres

Maghiranul, Origanum majora, foarte apreciat in bucatarie, isi gaseste tot mai mult intrebuintari si in aromoterapie, fiind foarte apreciat pentru proprietatile sale antistres.

Originar din Asia, a devenit foarte popular in vechiul Egipt fiind asociat cu Osiris, zeitatea care conducea mortii in lumea de dincolo, fiind utilizat in cadrul ritualurilor.

In Europa a aparut in evul mediu si era utilizat in special la aromarea apei folosita pentru spalat in asociere cu rozmarinul pentru a calma nervii sau ca dezinfectant sub forma de pudra. Odata cu aparitia remediilor medicale mai sofisticate din sec. al XIX-lea cade in in uitare.

Maghiranul poate ajuta in tratarea insomniei, hipertensiunii arteriale, nevralgiilor de origine nervoasa, balonari, crampe la stomac prin actiunea sa asupra sistemului parasimpatic.

Cand mergeti la culcare, turnati 1 picatura ulei esential de maghiran in palma si masati tot corpul insistand pe stomac, in sensul acelor de ceasornic, gatul, umerii si alte zone tensionate, evitand sa treceti prea des pe langa nas sau gura. Veti beneficia de efectele masajului toata noaptea, veti avea un somn mai odihnitor si o respiratie mai usoara.

Plansul si hohotele de ras, tratamente antistress

9 persoane din 10 se simt mai bine dupa ce au plans. Lacrimile sunt un mod prin care corpul isi regaseste echilibrul dupa un eveniment bulversant, in acelasi timp scad si nivelul hormonului prolactina, un hormon care creste in perioade stresante.

Desigur este preferat rasul, “terapia” prin ras, utilizata zilnic pastreaza nivelul stresului la un nivel acceptabil, fara a se mai ajunge la acumulari care sa fie eliminate prin plans.

Cateva minute de lectura pe zi, efect antistress

Cum mai putem diminua efectele stressului? Citind!

Macar 6 minute pe zi putem gasi timp sa citim.  Un studiu al unor specialisti in neurologie cognitiva a aratat ca lectura scade nivelul de stress cu 68%, muzica 61%, o ceasca de ceai 52%.

Puteti maximiza citind cu fundal sonor si o ceasca de ceai in mana!

Jogging anti-matreata

Cum are efect jogging-ul impotriva matretii?

In primul rand are efect anti-stress iar stressul, stim deja, ajuta matreata sa “infloreasca”. Persoanele care practica jogging-ul in mod constant pot confirma, dupa aproximativ 15 minute apare o usoara euforie si o relaxare psihica. Explicatia este eliberarea masiva de endorfine.  Cu cat mecanismul acesta este stimulat cu atat este mai eficace.

Ideal pentru rezultate optime ar fi 20 minute de jogging de 3 ori pe saptamana.

Si sa nu uitam, datorita fluxului sanguin mai rapid scalpul este irigat mai bine, intreg organismul este “irigat” si asta are efecte directe asupra sanatatii  pielii.

Remedii naturale impotriva stressului

Imbunatatiti rezistenta naturala la stres printr-o alimentatie bogata in Omega3. Un studiu al psihiatrilor americani a descoperit ca in urma consumului crescut de ulei de peste (sursa foarte bogata in Omega 3) insomniile, lipsa energiei, anxietatea, tristetile subiectilor studiului s-au diminuat.

Cele mai bune surse de omega 3 se gasesc in pestele gras (somon, ton, macrou, sardine) consumat de cel putin 3 ori pe saptamana.

Ingredientele samponului

Principalul ingredient folosit in toate sampoanele este apa, cam 70-80%, de obicei apa deionizata, special tratata pentru a fi eliminate anumite particule si ioni.

Detergenti Urmatorul ingredient din punct de vedere cantitativ sunt detergentii, cunoscuti si sub numele de surfactanti, denumirea vine de la faptul ca sunt ingrediente care pot interactiona cu o suprafata. Natura sa chimica ii permite sa “inconjoare” si sa “stranga” elementele uleioase care se gasesc pe o suprafata.

Cand samponul este aplicat pe par sau textile el “prinde” particulele uleioase permitand apoi sa fie spalate cu apa.

Spumanti Sunt tot surfactanti, alkanolamide, dar nu de curatire cum sunt detergentii, scopul lor este de a mari cantitatea de spuma.

Agenti de ingrosare De obicei spumantii au si calitatea de a creste vascozitatea samponului dar mai pot fi folositi si alti agenti, cum ar fi banala sare.

Agenti emolienti. Sunt necesari pentru a contrabalansa efectul prea dur al surfactantilor, de obicei se folosesc polimeri sau silicon. Acesti compusi se depun pe suprafata firului de par si contribuie la senzatia de moale si la stralucire. De obicei sampoanele 2 in 1 contin o cantitate mai mare.
De exemplu hydroxypropyltrimonium chloride este un polimer.

Conservanti Cei mai folositi si controversati conservanti sunt parabenii. Sunt necesari pentru ca sampoanele sunt facute din apa si compusi organici deci sunt susceptibile de a se contamina cu diverse bacterii.

Alti aditivi folositi la culoare, parfum.